Da Punk

Alla inlägg under oktober 2012

Av Da Punk - 11 oktober 2012 21:06

Tjabba!


Två inlägg idag för att mitt förra blev stressat, är inte van vid att bara behöva vänta i 5 minuter xD


Men nu ligger jag i sängen, mellan nya lakan, och myser. Jag verkligen ÄLSKAR att sova i nytvättade lakan <3 Kärlek alltså.


Måste städa mitt rum, för imorgon kommer mamma hem med en ny bokhylla till mig, och jag har bestämt mig för att inte montera den fören jag har städat och rensat mitt rum... Och det BEHÖVS. Fast jag måste börja på lördag, för imorgon är det kalas hos Farmor och Farfar... Yeey*ironi*... Nej men seriöst, eftersom det är farmor som fyller år idag och det är för henne vi åker dit så kommer det vara MASSOR av människor där. Innan vi åkte till Gotland visste jag bara om pappas släkt, och den är rätt stor eftersom min Farmor har två systrar villka har typ två barn var, och dessa har även dem en sjuhelvetes massa ungar. Fuck. Det är nog det värsta med att hälsa på hos Farmor och farfar när det är kalas. Fast det här är nog typ sista gången vi är i deras hus :'(  Dem ska nämnligen flytta till en lägenhet någonstans-jag-vet-inte-vart... Lite sorgligt, men ingen av dem kommer snart inte kunna gå uppför och nerför trappan... kan inte fatta att min farmor, farfar och mormor är så gammla.... Käns som om det var igår jag drog med mig dem till närmaste lekplats eller dem lekte med mig i trädgården :'( Fan, jag saknar att vara så liten ibland.


Men ska sova eftersom man, dum som man är, har lovar att försöka hinna med kvart i sju bussen D: E ja inte lite väl korkad?
Sov gott alla söta <3

//Punkis


(Ja, ni är ALLA söta!!)

Av Da Punk - 11 oktober 2012 10:44

http://www.youtube.com/watch?v=gRwFRMGpTWg&feature=bf_next&list=PLOvY5SmSU_OJ3iv52BEAwrF2QcErSV3or


Hejsan hopsan!


Jag börjar om fem minuter xD Tittade klart på Tarzan 2. Den va bra :3

Vi ska ha engelska nu, och jag ska svara på frågorna om Alice, hoppas jag.


Men igår var jag på Ge-kås med skönaste tjejgänget. Ni är så roliga, allihop <3 And now I'm sexy and I know it xD


Men ska gå nu, ska göra en video snart xD

Puss puss <3

//punkis


Av Da Punk - 10 oktober 2012 06:21

http://www.youtube.com/watch?v=T2ew1TJYjH0&feature=context-vrec


Hello!


Sitter man hemma eftersom bussen kommer om 25 minuter. Borde inte blogga egentligen, men han inte göra det igår, så gör det idag.


Igår var en helt okej dag. Vi hade likabehandlingsdag fram till 1 och sen fick vi textrilare(Som inte har moppe) springa ner till Rosenfred. Fast vi hade inte behövt springa för varken Monika eller Pia hade kommit än. Sen satt jag till fem över halv 4 och målade modeskissar. Jag vet att jag inte måste, men det är för min presentation.

Och så måste jag berätta om en grej som va rätt.... läskig?

För när jag Sofie och Mimmi precis hade gått förbi Påskbergsskolan så kom det en bil åkande på vägen. Den tutade, och idiot som man är vinkade jag innan jag tänkte efter... Han ville uppenbarligen att jag Sofie eller Mimmi skulle ringa. Fattar inte vem han menade, men hoppas att det inte var jag xD


Jaja, Ge-kås idag med nästan alla textilare :D Yeey


SKa gå till bussen om tio minuter

Ses <3

//Punkis


Av Da Punk - 8 oktober 2012 22:24

Tjolen!


Lugn dag idag då. Var på Rosenfred hela dagen efter en händelselös lektion i Japanska(Så händelselösa dem nu blir). Hatar att jag fortfarande inte har ringt cyckel Bosse -3- Måste ta mig i kragen och ringa när jag kommer hem i morgon. Annars får jag smisk x))

MEN iaf. På Rosenfred blev jag nästan klar med min provkjol. Hade jag inte behövt prova kläder för gymnsiemässan hade jag nog blivit klar idag... Irriterande om något. Fast det är kul för jag ska ha kreationen ''Nattens Drottning'', en korsett som visar min mage(Inte den bekvämaste) och en fisk-kjol som är enormt svår att gå i. Plus någon huvudprydnad med fjädrar. haha, önska mig lycka till x))


Inte så mycket mer att säga.

Julia har lovar att följa med till Ge-kås på onsdag(Yeey)


Och nu ska jag sova

God natt <3

//Punkis


Av Da Punk - 6 oktober 2012 20:57

Tjolahopp!


Varit ''kalas'' här hela kvällen. Min lillebror har ju fyllt 15 år. Jag är inte längre så mycket äldre xD


Men iallafall. I morse hoppade jag på bussen halv 9 och fick åka gratis till Rolfstorp   Fuck yeah xD As schyst busschaffis juh. Och i Rolfstorp mötte Sofie mig så fick jag följa med henne hem(Sofie, du har ett städat och MYCKET fint rum, ska vi byta? xD). Sen, typ fem över halv 11(Bussen var ju jätte sen O.O) hoppade jag och Sofie på bussen som Carin och Malin(Jag vill hela tiden skriva Mailin, whyyy??) satt, så åkte vi till Ullared xD Tanken var att vi skulle in på Ge-Kås, men det var ju EXTREMT lång kö, så vi gick in i typ alla andra affärer xD Fast det var fan askul :3 Vi ska försöka igen på onsdag, hoppas Julia kan följa med då.... Linnea har kommit hem då, kanske hon vill följa me? :D

Jag, Malin, Sofie och Carin satte oss i allafall inne på Stantons, typ världens sunkigaste resturang(Förlåt, Soptippen 1 och 2 är värre xD) och snackade i typ en och en halv timme, det var kul som fan <3


Ska snart lägga upp första kapitlet i någon novell, men jag har ingen titel till novellen >.< Någon av dem... Dessutom vill jag blanda i min nya karaktär Döden. She's sexy and she knows it x)) Fast funderar fortfarande på om hon ska ha vingar eller ej.


Ska fortsätta måla och kanske se på Jonny English returns :D Får se

Ses <3

//Pukis


Av Da Punk - 5 oktober 2012 22:44

Har varit så tyst i mitt rum i typ en halv evighet -.-

Glömmer typ att playa någon musik ibland xD


Typ väldigt chill dag idag. Blev lite ledsen när vi inte hade någon engelska eftersom några frisörer frågade om dem fick gå och se på en konsär som inte alla gick till.... onödigt enligt mig. Nu var det ju inte så att jag tyckte dem var dåliga, men jag hade typ sett fram emot att få sitta på lektionen och svara på frågor och läsa, o nu måste jag göra det hemma ist D:



Fan helvetes näsblod! fick det när ja precis skrivit klart meningen ovanför -.- blir trött på det, seriöst.

Men fick iallafall några coola bilder på blod, för jag klarade inte med att svälja det när de kom skitmycket så jag spottade ut det, o det blev ascoolt xD

       

Ska redigera några och kanske göra en nu header med dem :3


ska göra klart de sista, tvätta bort blod och smink innan jag går o lägger mig

puss puss <3

//Punkis


P.S Imorgon ska jag ta halv 9 bussen till Rolfstorp så ska jag Sofie, Malin och Carin åka till Ge-kås. Helt randoom xD Kom på att vi skulle göra det bara för att eller något... Ne e ingen mer än ja som ska ha nått, o ja ska ha en dressyrjord och vojlock till Rutin :3 D.S


Av Da Punk - 4 oktober 2012 19:21

133 frågor.

 

- Fyra frågor om förhållanden

 

Är du singel? Jao

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ehh.... vet inte ^^''

Hur många har du varit riktigt kär i? ...

Är du kär just nu? Nope


- Tio frågor om dig själv

 

Namn? Agnes

När fyller du år? Juni
Några piercingar? Läppen, naveln och öronen <3
Vad har du på dig just nu? Ripped jeans, linne, skjorta, mössa, strumpor och fönsterglas x))
Vilken årstid är bäst? SOMMAR!! Al the way!!
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? Vakna whenever I want to, med en frukost bara 10 minuter bort
Vad tycker du mest om hos dig själv? Mitt hår, le boobs(xD), naglarna, min humor och mina kläder x))
Vad är du bra på? Skratta, göra dem sämska skämten, reta upp mina klasskompisar, PRATA, vara del av akward silence OCH rita x))
Vem älskar du mest på denna jorden? Bara en? D8
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Beror på vem :3 <3


- 5 frågor om dina vänner

 

Vem vet allt om dig? Me, I think xD

Vem är den roligaste av dina vänner? Alla!!!!

Vem är snyggast av dina vänner? Sandra, Emma, Julia, Malin, Sofie, Jennifer, Pernilla, Sara, Johanna, Frida, Emilia, Nathalie, Linnea, Carin, Mimmi(Jag kan fortsätta i en evighet) Enzetra enzetra..<3

Vem är mest partyprisse? I don't know x))

Vem av dina vänner är mest "evil"? MEEEEEEEEEEEEE!!!!!! >:D

 

10 Frågor om din familj

 

Vem står dig närmast? Daddy yo!

Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? Jao då

Vem är farligast i din familj? Pappa Da Punk

Vem ser roligast ut i din familj? Me, *Tsssssss*

Vem är coolast? Jag!!!

Har ni något husdjur? OHHH ja

Mest gemensamt med? Har pappas humor iaf...

Underhållningen? Pappa o ja under komedier

Sover du oftast med? Mig själv

Roligaste kvällen med familjen? ...


10 frågor om idag

 

Vad har du gjort?  Vart i skolan.. 

Vad ska du göra? Rita o lyssna på musik

Har du gjort något dåligt idag? Retat Malin?.... >x3

Vad har du ätit idag? Frukost, lunch och kvällsmat

Har du duschat idag? Nepp

Är du trött nu? Bara lite x))

Vad händer i morgon? It's friday Bitches!!

Går du i skolan? Jaaaa

Har du varit i skolan idag? Klart ja var


ANNAT

 

Hur mår du just nu? Bra, av undantag för min hals :/

Har du piercat dig? JA, läs tidigare frågor x))

Är du hungrig nu? Nej

Vad är klockan nu just nu? 19.38

Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? bloggplatsen, YouTube, manga.animea.net :3


TELEFON/MOBIL

(Du tvingar mig att leta upp mobilen, NU???!!!!!)
Vem ringde dig senast?  Mommi

Vem ringde du senast? Hem ..... Jag är tråkig x))

Vem sms:a till dig senast? Linda <3


ÖVRIGT


Gillar du punk? Jadå, de e nice x3

Har du sminkat dig idag? Ehh.... neeee.... Klart ja har x))


MUSIK


Lyssnar du på musik just nu? Fock yeah xD

Vilket är ditt favoritband/artist? Umm.... hard one....Skillet, P!ATD, Smurfarna(xD), o så vidare

Vad gillar du för musik? Rock, Metall, pop, Nightcore enzetra x))


KLÄDER


Har du fler än 4 linnen? Det är typ basen för alla mina kläder -.-

Har du fler än 5 tröjor ? Nääää, har bara 4 och en halv -.-


- SMINK OCH HÅR

 

Använder du mascara? JA!

Använder du wax? Umm.. ne, men har x))

Använder du ögonskugga? Yess, inte så ofta som jag vill, men de e svårt att ha i skolan x))

Använder du kajal? Ja, mestadels

Använder du hårspray? Inte på länge :3

Använder du volymspray? Nope, behöver inte x))

Använder du mousse? Nepp

Använder du deodorant? Ja..

Använder du skinspray? If I only knew

Använder du parfym? Nee, äger typ bara två x))

Använder du läppglans/läppstift? Ibland :))

Använder du brunkräm? Fock no

Använder du rouge? Nej

Uppsatt hår eller hängande? Beror på hur mitt hår ser ut på morgonen, men får jag välja vill jag ha utsläppt x))

Plattar/lockar du håret varje dag? Nepp *Stolt*

Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? Vem gör det? O.O


KÄRLEK

 

Är du kär just nu? Neeeeee x))

Har du kysst någon idag? Nepp

Har du ett förhållande? Nej

Är du romantisk? I don't know O.O

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Förhållande... nej singel.... nej förhållande.... äsh, ja vet inte xD

Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej O.o

Vem sov du senast bredvid? Jennifer eller Emma <3(Kmr nt ihåg ^^'')

Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som en vän? ... Do I need to awnser? >////////<

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Ehhh.... jag vet inte x////D

Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? Han har inte haft någon xD

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Nej, skulle inte vilja riskera min hud >3<

Vad gillar du för stil på tjejen/killen?  ÄLSKAR emo/scene/goth eller folk som bara är allmänt udda x3

Av Da Punk - 4 oktober 2012 19:12

 


Seeexig morgon frisyr x))


Kul idag då, fick näsblod när vi kommit till Rosenfred -.- yey. Stod liksom bara där och pratade när Malin plötsligt:

''Agnes, du har näsblod'' Eller nått såg va det iallafall. Och jag tänkte: Vad i helvete, inte nu igen?! Och självklart kommer käraste lilla Sofie och säger:

''Wow, näsblod är så coolt!''

Hahaha, det kan jag skratta mig gott åt x)) Men när jag kom in på toaletten(Tur att den var nära) blev de ju värre -3- Har haft en period för några år sedan när jag sov väldigt dålig, och då fick jag näsblod nästan varje kväll. Fast grejen är ju den att jag inte sovit dåligt(Tycker jag iaf). Jaja, hoppas bara att det inte händer igen bara...


Och jag har precis druckit den första kopp te jag tyckte var god. Hade i en för stor sked honung, men ändå x)) Det var gott, och varmt


Ska måla lite människor nu hade jag tänkt

Vi ses snart(Hoppas jag)

Puss på rumpan <3

//Punkis


Presentation


Hallå där kött och blåbär, jojojo Sean Banan här!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad Scene, Kawaii, Fairy Key, Lolita, Goth eller Emo är?
 Ja, jag vet vad Scene är för något
 Ja, jag vet vad Kawaii är för något
 Ja, jag vet vad Fairy Key är för något
 Ja, jag vet vad Lolita är för något
 Ja, jag vet vad Goth är för något
 Ja, jag vet vad Emo är för något
 Ja, jag vet vad två av sakerna är för något
 Ja, jag vet vad tre av sakerna är för något
 Ja, jag vet vad fyra av sakerna är för något
 Ja, jag vet vad allt är för något
 Nej, vad är det för någonting?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Teckningar

Mina teckningar och allt som har med det området att göra ;D

Enjoy <3

Naglar

Mina eller kompisars naglar som jag gjort

Hår & Smink

Hur jag sätter upp/fixar olika frisyrer

Och självklart olika sminkningar :D

Här får du gjärna lämna olika förslag/recuests på vad du vill att jag ska gjöra för sminkning, kanske jag gör den <3

Annat intressant

Jadu... Jag lägger upp lite saker som jag tycker verkar intressanta här xD

Tassbok


Ovido - Quiz & Flashcards